onsdag 8. desember 2010

Velkommen til min blogg

Ja så er jeg i gang, da. Og jeg som ikke hadde trodd at jeg var noen blogger:-) Bakgrunnen for at denne er opprettet, er at jeg har begynt på et nettstudie i IKT i læring og vurdering. Det er egentlig en liten terskel som er besteget, for det er jo noget skummelt å skrive for "hvem som helst", men pytt - så farlig kan det da ikke være. Kanskje jeg prøver det ut sammen med elevene også en dag?? Siden jeg underviser i et smalt fag, kunne det vært moro å opprette en fagblogg for eget fag, sammen med andre som underviser i det samme. Der kunne vi dele erfaringer og idèer... En annen dag kanskje.
Noe av det som opptar meg i f.h.t det å dele, er undervisningsmetoder og kanskje noen som leser dette har noen gode idèer??

5 kommentarer:

  1. Heisan, Elisabeth :)

    Jeg bruker også en del tid til å tenke over hvilken nytteverdi en blogg har på yrkesfag. Når det gjelder rent faglige emenr, har jeg opprettet en Wiki http://overflateteknikk.wikidot.com/ som jeg skal bruke tid på. Håper også at klassen etterhvert vil bli aktiv på denne.

    SvarSlett
  2. "Bloggabeth" - for et flott navn!

    SvarSlett
  3. Hei Elisabeth
    Samme fag, samme bloggbakgrunn, veldig bra! Vi HS folk får støtte og inspirere hverandre. Jeg tror det kan bli spennende for oss og dele tanker, erfaringer og ikke minst dele undervisningsmetoder som du sier i bloggen din. Som du også sier kunne man lage en fagblogg for eget fag og dele den med andre som underviser i
    det samme. Det høres ut som en god ide. Jeg tenker også at blogg kanskje kan brukes når vi jobber med tverrfaglige temaer. Vi jobber gjerne med tre, fire fag samtidig og en blogg kunne kanskje være en fin måte å samle fag, mål, tema både for lærer og elev. Mange muligheter... vi får se hva det blir til:)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Flott blogg! Ja jeg underviser også på helse og sosial, så det kan bli spennende å dele ideer og verktøy

    SvarSlett